nieuws & blog
Kletskoek
Bij het Hooihuis bewegen we niet alleen met de seizoenen mee. We serveren graag verhalen over datgene dat ons inspireert, verrast en in beweging houdt. Daarom kun je vanaf nu via deze blog een uniek 'kijkje in onze keuken' nemen. Lees je even mee?
Wat kunnen we leren van Tilly van Giraffe Coffee?
Passie voor koffie
We maken jouw koffiemomentje graag bijzonder! Dat doen we met de vers gebrande koffie van Giraffe Coffee. Tilly, Head of training bij Giraffe Coffee, geeft onze collega’s regelmatig koffietrainingen om échte koffie experts te worden. En nu vertelt ze jou alles over hun koffie én hoe ze zelf koffie-expert is geworden! Lees je mee?
Hooihuis-koffie met Luuk
Nét even dat beetje extra
Koffiemomentjes, als koffieliefhebber weet je meteen waar we het over hebben! Lekker na het eten, om de dag te beginnen of een diner af te sluiten. Of ‘fijn even bij kletsen onder het genot van een kopje koffie’ of gezellig een ‘high-koffie’ met zoete lekkernijen van ons patissiers. We noemen een zakelijke afspraak ook vaak ‘laten we eens een koffietje doen samen’. Hoe dan ook, koffie maakt het moment.
Bij het Hooihuis maken we dat moment graag extra bijzonder. Wil jij weten hoe? We vragen het Luuk.
Zomer desserts met Lotte & Beau
Passie voor patisserie
Onze patissiers, Lotte & Beau, trekken ieder seizoen weer alles uit de keukenkastjes om je te verrassen met nieuwe desserts. Zo ook deze zomer! We hadden dus een hoop bij te kletsen. Lees je mee?
Dé plek waar jij viert: onze TipiTent
Intieme Hooihuis-beleving
De TipiTent is één van de meest iconische eyecatchers van het Hooihuis. Hij straalt in onze geliefde tuin en is daarmee ‘Tipies Hooihuis’ geworden. Maar waarom is er ooit gekozen voor een TipiTent? Wat betekent de TipiTent voor jou? En wie creëert toch die gezellige sfeer in de TipiTent? We zijn in gesprek gegaan met de oprichters van het Hooihuis, Koen en Lisette. Lees je mee?
Bijzondere bubbels (bijna) rechtstreeks uit onze achtertuin!
Op bezoek bij onze leverancier
Bij het Hooihuis zijn we altijd op zoek naar bijzondere, duurzame producten om onze gasten te verrassen. Ver hebben we niet hoeven zoeken. De bruisende bubbels van Cuvée orRose bleken gewoon vanuit onze achtertuin te komen!
Jouw mensen brengen jouw concept tot leven
concept
Je stopt veel tijd in het uitwerken van jouw concept. Heb je een heldere brandstory, duidelijke huisstijl? Dan wil je deze graag overal zichtbaar maken. In de materialen die je kiest, het interieur, de communicatie, de menukaart… Alles waarin of waarop jouw brandstory (het slapend concept) wordt geïmplementeerd. Dit noemen we conceptdragers. Zij ‘dragen’ je concept en brengen het tot leven. Daarom wordt deze fase ook wel ‘het levend concept’ genoemd. Doe je dit consistent? Dan wordt jouw merk duidelijk herkenbaar en onderscheidend. Maar wil je jouw concept écht tot leven brengen? Vergeet dan jouw mensen niet!
Rauwe mosselen in de oesterbar; krijgt de oester er concurrentie bij?
Sjiek de friemel
Koen Bakker vertelt over hoe zijn vakantie in Zuid-Frankrijk hem inspireerde om een bijzonder gerechtje te introduceren. Tijdens de Tipies Zeeuwse Vrienden-middag vind je in de oesterbar, naast oesters, rauwe mosselen!
De wijnreis van Lisette
Passie voor wijn
Bij het Hooihuis hebben we een aantal experts rondlopen. Zo is Lisette expert op het gebied van wijn. Haar expertise zetten we dus ook graag in het zonnetje! Ter voorbereiding op de Wijze-Wijn is zij op wijnreis gegaan naar Oostenrijk. Ze geeft je een voorproefje van de WijzeWijn-avond aanstaande 24 maart.
8 redenen waarom het Hooihuis ook voor jouw zoon of dochter werkt
Werken bij het Hooihuis
Wij snappen dat jij het beste wilt voor jouw zoon of dochter. Lange dagen, een flutsalaris en geen carrièremogelijkheden. Lekker imago heeft werken in de horeca, hè? Lees hier waarom dit totaal niet herkenbaar is voor onze medewerkers.
- « Vorige
- 1
- 2
- 3
- Volgende »