Meebewegen met seizoenen
Interview met Frontoffice Manager Joyce
Bij het Hooihuis is het dagelijks lekker druk. Overzicht houden is daarom super belangrijk! Laat onze Frontoffice Manager, Joyce, daar nou een ster in zijn! We gaan met haar in gesprek hoe een werkweek er voor haar bij het Hooihuis uitziet én hoe zij haar werk combineert met haar gezin! Lees je mee?
In het kort:
Waar komt de liefde voor het horecavak bij jou vandaan?
Toen ik op zoek ging naar een bijbaan rond mijn vijftiende ben ik via een vriendin van mij in de horeca gerold. Bij een kleine horecazaak begon ik in de afwas en vervolgens mocht ik ook in de bediening aan de slag. Ik vond het zo leuk om met mensen in de omgang te zijn en daarom ging ik altijd met veel plezier naar mijn bijbaantje.
Hoe ben je bij het Hooihuis terecht gekomen?
Tijdens mijn studie ben ik opgeleid tot directiesecretaresse, maar de liefde voor het horecavak kon ik niet goed loslaten. Ik moest kiezen tussen een baan in de horeca of als directiesecretaresse. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat mijn hart het meest bij de horeca lag.
Ik ben opgegroeid in Boxmeer, maar voor de liefde ben ik naar Roosendaal verhuisd. Ik was hier dus nog niet bekend en ben mezelf gaan oriënteren; wat voor horecazaken zijn er allemaal? En waar zou ik mij thuis kunnen voelen? Mijn vriend zei dat het Hooihuis weleens iets voor mij zou kunnen zijn. Dat had hij goed gezien! Destijds stond er geen vacature open, dus heb ik een open sollicitatie gestuurd. Ik mocht op gesprek komen bij Luuk en na het tweede gesprek ben ik aangenomen.
Hoe heb jij jezelf ontwikkeld binnen het Hooihuis?
Zes jaar geleden ben ik gestart als medewerker bediening. Natuurlijk was ik al gewend om in de horeca te werken, maar bij het Hooihuis gaat het er nét even iets anders aan toe. Bij het Hooihuis krijg je per shift namelijk een vaste plek toegewezen; je bent verantwoordelijk om de drank uit te serveren, je serveert de gerechten uit of je staat achter de bar. Toen ik dit onder de knie had, mocht ik ook handheld gaan lopen. Dit betekent onder andere dat je bij de gasten aan tafel de gerechten en dranken opneemt en je bent verantwoordelijk voor een fijne beleving van de gast.
Vervolgens ben ik doorgegroeid naar ‘eerste medewerker bediening’. Als eerste medewerker bediening krijg je meer verantwoordelijkheden zoals het openen en afsluiten van de zaak. Al snel daarna heb ik de stap gemaakt naar ‘chef bediening’. Voor deze functie moet je een echte regelaar zijn! Je bent verantwoordelijk voor het maken van de roosters en je hebt een coördinerende rol om mensen aan te sturen en het overzicht op de vloer te houden.
Bij onze HR-manager, Joyce, kun je aangeven waar je jezelf graag in zou willen ontwikkelen. Samen met jouw leidinggevende ga je kijken welke trainingen passend zijn. In mijn rol als eerste medewerker bediening en chef bediening heb ik trainingen bij Zin Inspiratielab van Sligro gevolgd op gebied van leiding geven, gastvrijheid en gastbeleving. Daarnaast heb ik een opleiding gevolgd tot leermeester. Als leermeester neem je leerlingen onder je hoede die een BBL-opleiding volgen en leer je hen de kneepjes van het vak.
Omdat het bedrijf blijft groeien, ontstaan er meer mogelijkheden en komen er nieuwe functies. Uiteindelijk vinden ze voor iedereen wel een passende rol waar hij of zij zich in kan vinden. Zo ben ik nu doorgegroeid tot Frontoffice medewerker. Hier komt mijn opleiding tot directiesecretaresse goed van pas!
Nu ben je doorgegroeid tot Frontoffice medewerker. Hoe ziet jouw werkdag eruit?
Heel wisselend! De ene dag ben ik dagmanager en stuur ik collega’s aan, de andere dag sta ik achter de balie als gastvrouw, af en toe loop ik nog handheld en daarnaast ben ik onderdeel van team Sales. Dat laatste houdt in dat ik met gasten om tafel ga die bijvoorbeeld graag een feest, etentje of condoleance bij ons willen organiseren. In samenwerking met andere afdelingen zorgen we dat alles tot in de puntjes verzorgd is. De afwisseling maakt het voor mij uitdagend en leuk.
Afgelopen jaar ben ik minder gaan werken, omdat ik moeder ben geworden van onze lieve dochter Saar. Veel mensen denken dat horeca niet goed te combineren valt met een gezin, maar voor ons werkt het juist heel fijn. Donderdag overdag heb ik bijvoorbeeld altijd mijn mama-dag en ’s avonds nadat we samen met het gezin gegeten hebben, ga ik nog een paar uurtjes werken.
Je werkt nu 6 jaar bij het Hooihuis. Wat vind je zo fijn aan het werk hier?
Ik vind de gemoedelijke, gezellige sfeer bij het Hooihuis heel fijn. Iedereen in het team weet wanneer er hard gewerkt moet worden en wanneer er tijd is voor een lolletje. Vaak sluiten we ’s avonds de dag af met een drankje. We zijn echt een familie met z’n allen. Het leuke is ook dat ik hier mijn beste vriendin, Stephanie, heb leren kennen. Zo leuk om samen te werken!
Benieuwd of het Hooihuis ook voor jou werkt? Bekijk hier onze openstaande vacatures.
lees ook:
Dit was de zomer bij het Hooihuis
Dit was de zomer bij het Hooihuis
We moesten er dit jaar even op wachten, maar uiteindelijk konden we volop genieten van de zomer! Lange zomeravonden in onze tuin, mosselen op het menu & heerlijke frisse bieren van de tap. We blikken graag terug op de zomer van 2024. Lees je mee?
Onze buren op Leisurepark De Stok
Leisurepark De Stok
Restaurant Hooihuis bevindt zich op het veelzijdige Leisurepark De Stok. Deze hotspot heeft alles voor een dagje (en nachtje) uit én is ideaal gelegen bij knooppunt De Stok, langs de A17 en A58, vlakbij Designer Outlet Roosendaal. Naast ons restaurant, valt er nog veel meer te beleven op het Leisurepark. In deze kletskoek vertellen we je meer over onze buren. Lees je mee?
Het smakenpalet: meesterwerk van onze patissiers
Passie voor patisserie
Bij onze patissiers, Lotte & Beau, is de koek nog lang niet op! Hun vuurtje brandt lekker en daarmee hebben ze weer een nieuwe creatie uit de keukenkastjes getoverd: Het Hooihuis Smakenpalet!