blog
Waarom het Hooihuis koos voor een eigen afdeling patisserie!
Bij het Hooihuis willen we jouw moment zo bijzonder mogelijk maken. Met aandacht. En daar hoort volgens ons geen ‘plastic koekje’ bij. Friandises uit eigen bakkerij dan weer net wél. Maar patisserie is een vak apart, vinden wij. Daarom hebben wij bij het Hooihuis gekozen voor een eigen afdeling patisserie. Van eigen bodem dus. Wij zijn dan ook heel trots op onze patissier Lotte die ons en de gasten blijft verrassen met haar bijzondere creaties.
Nét even dat beetje extra
“Bij het Hooihuis houden we van authentieke gerechten en producten. Met onze desserts, koffiegarnituren en andere snoeperijen hebben we verschillende dingen gedaan en uitgeprobeerd. Van zelf maken tot het uitbesteden aan banketbakkers of een groothandel. Maar telkens vonden wij het niet echt Hooihuis-waardig. Patisserie is namelijk een op zichzelf staande specialiteit welke in het koksvak vaak wat ondergeschikt is. Opeens ontstond bij onze chef het idee; zou het niet fantastisch zijn om op zoek te gaan naar onze eigen patissier? Waarop ik dacht; yes, we maken hier een eigen Hooihuis-patisserie! In Lotte vonden wij een geweldig talent, een harde werker en fijn persoon die zeker binnen onze Hooihuis-familie past. Omdat wij altijd in beweging blijven zullen we deze de komende maanden ook verder blijven ontwikkelen. Zo ontwikkelde onze brandmanager Elaine al een passende branding speciaal voor Hooihuis Patisserie, dus wie weet hoe we dit nog verder gaan uitbreiden!”
- Koen Bakker,
eigenaar Hooihuis

Lotte: "Een dessert mag een belevenis zijn"



Beau, de kers op onze taart
lees ook:
Jouw mensen brengen jouw concept tot leven
concept
Je stopt veel tijd in het uitwerken van jouw concept. Heb je een heldere brandstory, duidelijke huisstijl? Dan wil je deze graag overal zichtbaar maken. In de materialen die je kiest, het interieur, de communicatie, de menukaart… Alles waarin of waarop jouw brandstory (het slapend concept) wordt geïmplementeerd. Dit noemen we conceptdragers. Zij ‘dragen’ je concept en brengen het tot leven. Daarom wordt deze fase ook wel ‘het levend concept’ genoemd. Doe je dit consistent? Dan wordt jouw merk duidelijk herkenbaar en onderscheidend. Maar wil je jouw concept écht tot leven brengen? Vergeet dan jouw mensen niet!
De wijnreis van Lisette
Passie voor wijn
Bij het Hooihuis hebben we een aantal experts rondlopen. Zo is Lisette expert op het gebied van wijn. Haar expertise zetten we dus ook graag in het zonnetje! Ter voorbereiding op de Wijze-Wijn is zij op wijnreis gegaan naar Oostenrijk. Ze geeft je een voorproefje van de WijzeWijn-avond aanstaande 24 maart.
Dé plek waar jij viert: onze TipiTent
Intieme Hooihuis-beleving
De TipiTent is één van de meest iconische eyecatchers van het Hooihuis. Hij straalt in onze geliefde tuin en is daarmee ‘Tipies Hooihuis’ geworden. Maar waarom is er ooit gekozen voor een TipiTent? Wat betekent de TipiTent voor jou? En wie creëert toch die gezellige sfeer in de TipiTent? We zijn in gesprek gegaan met de oprichters van het Hooihuis, Koen en Lisette. Lees je mee?